De Mythe van de Grote Kerk

Stichting De Vier speelt van het doorgeeftheater De Mythe van de Grote Kerk in Alkmaar. Deze activiteit is bedoeld voor groep 6, 7 en 8 van het basisonderwijs. Leerlingen kijken naar de voorstelling van de Vier en gaan daarna op onderzoek uit om de verhalen van de Grote Kerk te ontrafelen. Daarna spelen de leerlingen hun eigen voorstelling in de Grote Kerk.

De Vier

Stichting de Vier is een samenwerkingsverband van een viertal professionele makers en docenten.

Joke Houtkooper
Cecile van den Idsert
Rob Karsten

Doelstelling

Stichting DE VIER heeft als doel: het initiëren, ontwikkelen en uitvoeren of doen uitvoeren van culturele activiteiten en projecten in de breedste zin van het woord. Muziek, dans, drama, beeldende kunst, multimedia, literatuur en cultureel erfgoed kunnen hierbij inspiratiebron, middel of onderwerp zijn. Er wordt naar gestreefd om, afhankelijk van het project, verschillende doelgroepen en leeftijden te bereiken, zowel binnenschools als buitenschools.

Reserveren

Wil je je groep aanmelden om hier aan mee te doen?
stuur een e-mail naar joke@stichtingdevier.nl

Stuur e-mail

Reserveren kan ook via: cultuurprimair.nl






Waarderingen Cultuur Primair


Zeer mooi opgezet project!

Ik was met mijn groep 2x in de Grote Kerk. Wat een mooi programma, enthousiaste begeleiding en daardoor een daverend succes. Het project sluit aan bij de onderwijsdoelen en zeer goed bij het niveau van de kinderen. De verrassing bij de kinderen welk personage ze waren, was ontroerend. Door het uitzoeken van een personage waren ze zeer betrokken. Dank jullie wel!

Renske Bouman, 1e Montessorischool

Fantastisch complete geschiedenisbeleving!

Een fantastisch complete geschiedenisbeleving, gecombineerd met dans, toneel en zang, blije kinderen… Wat wil een leerkracht nog meer!

Chantal de Reu, Jules Verne

Een fantastisch project, met veel overdracht van kennis, maar ook met veel sociale vaardigheden.

Een kerkgebouw die ten volle wordt benut, maar ook de extra’s zoals het Regionaal Archief en het Stedelijk Museum. Super georganiseerd.

Els Scholten, Matthiasschool

We hebben genoten van het project.

De kinderen vonden het leuk om te doen. De activiteiten in de Grote Kerk waren uitdagend voor de leerlingen. Ik heb bij een aantal leerlingen eigenschappen ontdekt waarvan ik niet wist dat zij ze hadden. Wat een talenten! Dat hebben jullie in korte tijd eruit weten te halen. Hardstikke goed!

Karin Kolt, Cilinder

Wat een mooi samenwerkingsproject tussen verschillende scholen en met verschillende disciplines qua dans, zang en theater!

Onze complimenten! Mijn klas (en ik) hebben volop genoten van jullie enthousiasme en vooral de duik in het verleden van je eigen stad! Een zeer creatief bedacht concept! Hopelijk geeft het jullie als “Stichting van Vier” opnieuw inspiratie om een nieuw project te bedenken voor het volgend jaar!??

Saskia Luijbe, Driemaster

Een fantastische geschiedenisles

Wat een mooi project. De leerlingen hebben veel geleerd, zijn op hele bijzondere plekken geweest en speelden de geschiedenis na. Leerzaam, actief, uitnodigend en zeer aan te raden. Graag meer!


Ellis Kee De Fontein

Prachtig ontwerp

Ik vond het bezoek interessant, vermakelijk en leerzaam. Dit zijn de mooie dingen in het vak van leerkracht. Ik kan zien dat er veel tijd en aandacht in het ontwerp van deze lessen zit.

Tim Kesselaar Zes Wielen, Munnikenweg